Kontakt:
Naczelnik: Arkadiusz Kujawa
ul. Nowogrodzka 43, pok. 230
tel. 22 443 92 16
faks 22 443 94 96
e-mail: srodmiescie.wod@um.warszawa.pl
W skład Wydziału Organizacyjnego wchodzą:
- Referat Kadr
- Referat Obsługi Rady Dzielnicy, Wyborów i Referendów
- Referat Organizacji Urzędu Dzielnicy
- Rzecznik prasowy - tel. 22 443 92 19, e-mail: jleduchowski@um.warszawa.pl
- Koordynator ds. Starego i Nowego Miasta oraz Mariensztatu - tel. 510 205 704
- Zarządzanie strategiczne i analizy - tel. 22 443 92 11
Zakres działania:
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego dla Dzielnicy Śródmieście należy w szczególności:- obsługa administracyjno-techniczna i organizacyjna spotkań oraz narad z udziałem Członków Zarządu Dzielnicy oraz naczelników komórek organizacyjnych Urzędu Dzielnicy;
- organizacja pracy Urzędu Dzielnicy;
- obsługa kancelaryjna Zarządu Dzielnicy;
- przekazywanie uchwał Zarządu Dzielnicy według właściwości;
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Dzielnicy;
- utrzymywanie bieżących kontaktów z prasą, we współpracy w tym zakresie z Rzecznikiem Prasowym Urzędu oraz realizacja polityki komunikacyjnej i informacyjnej poprzez:
- utrzymywanie bieżących kontaktów z pracownikiem Centrum Komunikacji Społecznej odpowiedzialnym za komunikację i koordynację współpracy między Dzielnicami m.st. Warszawy oraz z prasą lokalną/warszawską, jak również z mediami centralnymi,
- przygotowywanie dokumentacji prasowej;
- prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu Dzielnicy;
- obsługa Rady Dzielnicy, w tym:
- obsługa administracyjno-techniczna i organizacyjna Rady Dzielnicy i jej komisji,
- udzielanie pomocy radnym Dzielnicy w sprawowaniu ich mandatu,
- kierowanie uchwał Rady Dzielnicy zgodnie z właściwością,
- prowadzenie rejestrów uchwał Rady Dzielnicy,
- prowadzenie rejestrów interpelacji i wniosków;
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu Dzielnicy oraz kierowników jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, przekazanych do kompetencji Dzielnicy, w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
- realizacja polityki kadrowej Urzędu Dzielnicy w zakresie rekrutacji, selekcji, systemu ocen oraz systemu szkoleń;
- gospodarowanie etatami i funduszem płac w Urzędzie Dzielnicy, w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
- prowadzenie spraw pracowników Urzędu Dzielnicy związanych z realizacją regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania oraz doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu Dzielnicy;
- organizowanie praktyk studenckich, wolontariatu oraz staży dla bezrobotnych we współpracy z Urzędem Pracy m.st. Warszawy;
- opracowywanie projektu planu wydatków budżetu m.st. Warszawy dotyczącego wynagrodzeń, szkoleń i wydatków osobowych, nie zaliczanych do wynagrodzeń pracowników Urzędu Dzielnicy;
- współpraca ze służbą bezpieczeństwa i higieny pracy Biura Kadr i Szkoleń Urzędu w zakresie realizacji w Urzędzie Dzielnicy przepisów BHP;
- współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w Urzędzie;
- organizowanie ślubowania dla pracowników Urzędu Dzielnicy;
- prowadzenie spraw związanych z kontrolą działalności komórek organizacyjnych Urzędu Dzielnicy oraz Jednostek organizacyjnych, w zakresie skarg mieszkańców;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem jednostek pomocniczych niższego rzędu, utworzonych na terenie Dzielnicy, w tym:
- obsługa administracyjna i zapewnianie warunków techniczno-materialnych pracy komisji lub innych jednostek wyborczych,
- wykonywanie zadań związanych z organizacją i przeprowadzaniem wyborów do organów jednostek pomocniczych niższego rzędu, utworzonych na obszarze Dzielnicy,
- ewidencja i kontrola wydatków jednostek pomocniczych niższego rzędu w Dzielnicy,
- organizacja i obsługa spotkań organów jednostek pomocniczych niższego rzędu w Dzielnicy z Zarządem Dzielnicy,
- udzielanie pomocy jednostkom pomocniczym niższego rzędu w Dzielnicy w wypełnianiu ich statutowych zadań,
- przechowywanie dokumentacji jednostek pomocniczych niższego rzędu w Dzielnicy, w tym uchwał i sprawozdań,
- obsługa kancelaryjno-techniczna jednostek niższego rzędu;
- przygotowywanie, organizacja i obsługa konferencji prasowych z przedstawicielami mediów, jak również spotkań z mieszkańcami, w sprawach dotyczących Dzielnicy;
- udzielanie odpowiedzi na artykuły prasowe, dotyczące zadań wykonywanych przez Dzielnice;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań Wydziału;
- prowadzenie spraw związane z przeprowadzeniem wyborów i referendum, w tym dotyczących obsługi administracyjnej i zapewnienia warunków techniczno-materialnych pracy obwodowych komisji wyborczych oraz wykonania zadań związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów oraz referendum ogólnokrajowego na obszarze Dzielnicy, a także inne sprawy w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
- przeprowadzanie analizy strategicznej funkcjonowania Wydziałów dla Dzielnicy;
- gromadzenie i zarządzanie danymi pod kątem niwelowania luk informacyjnych;
- archiwizacja tematyczna informacji medialnych Dzielnicy oraz okresowych analiz, informacji i sprawozdań z realizacji zadań;
- udostępnianie informacji publicznej na wniosek;
- wprowadzanie, aktualizacja i zatwierdzanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy,
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia sprawy w zakresie skargi lub wniosku, dotyczących zadań lub działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.