W związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa w Polsce, w trosce o bezpieczeństwo Państwa oraz pracowników Urzędu Dzielnicy Śródmieście, zostają wprowadzone ograniczenia w obsłudze klientów w naszych siedzibach:
ul. Nowogrodzka 43
Bezpośrednia obsługa klientów w poniedziałki będzie realizowana w godzinach 8-16 do odwołania. Godziny obsługi bezpośredniej w pozostałe dni nie ulegają zmianom (od wtorku do piątku obsługa bezpośrednia realizowana jest w godzinach 8-16).
Prosimy o dokonywanie wpłat bezgotówkowo we wpłatomacie. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia transakcji bezgotówkowej, umożliwiamy dokonanie płatności w kasie.
Obsługujemy Interesantów przy stanowisku tymczasowym. Dla oczekujących przygotowaliśmy namiot z lampą grzewczą.
Wizyty przy ul. Nowogrodzkiej 43 można rezerwować za pośrednictwem strony internetowej https://rezerwacje.um.warszawa.pl/ . Fakt rezerwacji proszę zgłosić urzędnikowi zaraz po przybyciu do urzędu, ponieważ system kolejkowy jest wyłączony.
Potwierdzeniem rezerwacji jest numer otrzymany przy dokonywaniu rezerwacji.
Nie prowadzimy telefonicznego umawiania wizyt.
Dokumenty, które chcecie Państwo złożyć bez otrzymania potwierdzenia można umieścić w urnie przy stanowisku tymczasowym bez konieczności czekania w kolejce.
ul. Kruczkowskiego 2 - dowody osobiste, meldunki, rejestracja pojazdów, prawa jazdy
Obsługa po wcześniejszym umówieniu wizyt:
- przez stronę internetową: https://rezerwacje.um.warszawa.pl/.
Fakt rezerwacji proszę zgłosić urzędnikowi w okienku zaraz po przybyciu do urzędu, system kolejkowy jest wyłączony. - telefonicznie:
- prawa jazdy: 22 443 91 67, 22 443 91 68, 22 443 91 69, 22 443 91 70,
- rejestracja pojazdów: 22 443 91 61,
- ewidencja ludności i dowody osobiste: 22 443 91 32.
Sprawy, które można załatwić bez wcześniejszej rezerwacji wizyty:
- W zakresie rejestracji pojazdów:
- odbiór i wymiana dowodów rejestracyjnych,
- wpisy w dowodzie rejestracyjnym,
- wtórniki dokumentów i tablic rejestracyjnych,
- zawiadomienia o zbyciu pojazdów.
Zawiadomienia o zbyciu pojazdu można złożyć osobiście w urzędzie, pocztą lub przez epuap. - W zakresie ewidencji ludności:
- odbiór dowodu osobistego,
- zgłoszenie utraty dowodu osobistego,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub braku osób zameldowanych w lokalu.
ul. Nowy Świat 39
W Referacie Świadczeń Rodzinnych Wydziału Sportu i Spraw Społecznych w okresie pandemii załatwiane są sprawy:
- świadczenia rodzinne,
- świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
- świadczenia wychowawcze (500+),
- świadczenia „Dobry start”,
- Karta Dużej Rodziny,
- zaświadczenia do Programu „Czyste powietrze”.
Wizyty w Referacie Świadczeń Rodzinnych przy ul. Nowy Świat odbywają się tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty:
- mailowo: srodmiescie.wss@um.warszawa.pl,
- lub telefonicznie: 22 443 94 32, 22 443 91 23, 22 325 53 42, 22 325 53 31.
Nie prowadzimy rezerwacji wizyt za pośrednictwem strony internetowej, ponieważ system kolejkowy jest wyłączony.
Dokumenty, które chcecie Państwo złożyć bez otrzymania potwierdzenia można umieścić w urnie bez konieczności czekania w kolejce.
Jednocześnie ze względu na sytuację epidemiologiczną prosimy o stawiennictwo tylko wnioskodawcy (bez osób towarzyszących).
Pod wyżej wymienionymi numerami telefonów można również uzyskać pomoc pracowników wydziału przy wypełnianiu wniosków.
ul. Mokotowska 55 – Wydział Wspólnot Mieszkaniowych
Wydział pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00.
Obsługa klienta prowadzona jest pełnym zakresie spraw realizowanych przez Wydział – po uprzednim umówieniu wizyty za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie:
- e-mail: srodmiescie.wwm@um.warszawa.pl
- telefon: 22 32 55 300
Składanie pism odbywa się bez konieczności uprzedniego umówienia wizyty.
Udział pełnomocników w zebraniach wspólnot mieszkaniowych możliwy jest:
- po dostarczeniu przez administratora lub zarząd wspólnoty do WWM zaproszenia na zebranie z porządkiem obrad, zgodnie z art. 32 Ustawy o własności lokali,
- przy spełnieniu przez organizatora zebrania odpowiednich warunków, wynikających z aktualnych przepisów i zaleceń dotyczących zminimalizowania ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
ul. Mokotowska 17 - Wydział Inwestycji
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Śródmieście przewiduje poniższe formy kontaktu z interesantami:
- mailowo: srodmiescie.wid@um.warszawa.pl,
- telefonicznie - sekretariat: 22 443 94 70.
Stawiennictwo osobiste z zastosowaniem rygorów sanitarnych, dopuszcza się jedynie w przypadku składania faktur za usługi i roboty budowlane, po wcześniejszym umówieniu wizyty.
ul. Wspólna 65A - Wydział Ochrony Środowiska
Wizyty w Wydziale odbywają się tylko po wcześniejszym umówieniu się:
- mailowo: srodmiescie.wos@um.warszawa.pl,
- lub telefonicznie: 22 443 92 96, 22 443 92 94, 22 443 92 95, 22 443 92 98, 22 443 92 99 .
Nieodpłatna pomoc prawna i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
Kalendarz zapisów dla mieszkańca Warszawy dostępny jest na stronie Urzędu Miasta St. Warszawy.
Zpisy dla mieszkańców odbywają się również całodobowo, za pośrednictwem Infolinii, pod numerem tel: 19115.
Nieodpłatna pomoc prawna dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą - Pomoc DE MINIMIS - Informacje dostępne na stronie Internet. Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Pozostałe informacje dotyczące nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.